Over de bijlesleraar
Ik ben Taike Rouwmaat, 29 jaar en ik geef sinds 2018 bijles wiskunde en natuurkunde aan havo en vwo leerlingen.
Tijdens het volgen van de studie Industrieel Ontwerpen op de Technische Universiteit Delft ben ik het horecaleven ingedoken en heb ik de evenementenlocatie “Kastanjelaan13” overgenomen in Velp. Hier heb ik mijn ondernemers roots gelegd, mijn sociale vaardigheden ontwikkeld en mensenkennis opgedaan.
Ruim 5 jaar verder heb ik besloten mezelf verder te ontwikkelen binnen mijn passie voor wiskunde en natuurkunde en de creatieve toepassingen hiervan.
Nu is het voor mij tijd om mijn ondernemerservaringen, ambities en enthousiasme in te zetten voor deze bijlesschool gericht op wiskunde en natuurkunde voor havo en vwo leerlingen: Beta Sensei.
Ik hoop hiermee veel leerlingen te helpen zich door de pittige bètavakken tijdens hun middelbare schooltijd heen te slaan en de hulp te bieden die in mijn ogen niet aangeboden kan worden door middelbare scholen.
Daarnaast hoop ik tegelijkertijd hen op een educatieve, efficiënte en leuke manier kennis te laten maken met de vele mogelijkheden die een goede basiskennis van wiskunde en natuurkunde bieden voor de rest van hun leven.
Waar staat Beta Sensei voor?
Een aantal zaken die bijles of (kleine) groepslessen een absolute meerwaarde geven zijn:
De gelegenheid voor persoonlijke aandacht en ontwikkelingspunten
Niet iedereen kan het tempo op school bijbenen en de docenten hebben niet de gelegenheid om daadwerkelijk bij iedere leerling (op tijd) goed te peilen of ze de uitgelegde stof wel goed hebben begrepen.
De mogelijkheid om je docent te kunnen uitkiezen
Elke docent werkt anders en helaas heb je niet altijd iemand die bij jou past op school. Dit zorgt vaak voor achterstand of afnemende motivatie.
Omdat er maar 1 bijlesleraar is kan je dan ook altijd opzeggen als het niet bevalt. Ik geloof dat een docent je veel beter kan helpen als de manier van uitleggen werkt en als je ook het gevoel hebt dat de leraar je ook echt iets kan leren.
Flexibiliteit in leermethode
Niet elke leerling heeft baat bij de vaste schoolmethodes.
Het is dan ook de kunst om gaandeweg het bijlestraject flexibel te kunnen zijn in de manier van lesgeven en veranderingen durven te maken en aan te bieden aan de leerling als de resultaten niet geleidelijk beter worden.